De geestelijke gezondheidszorg (ggz) in Nederland staat voor grote uitdagingen als het gaat om data-uitwisseling en databeschikbaarheid. Het delen van informatie tussen zorgverleners is cruciaal voor een goede en efficiënte behandeling van patiënten. Helaas is dit in de praktijk nog vaak lastig. Richard Mooren, beleidsadviseur Informatiebeleid bij branchevereniging de Nederlandse ggz, lichtte de complexiteit van de sector toe en vroeg overige partijen in de langdurige zorg en ondersteuning bij Platform IZO mee te denken over de toekomst.
Lees het hele artikel op de website van IZO
Richard Mooren: "Als ik de IZO-partijen hoor, zit de meeste winst in het denken vanuit de praktijk van de zorg en ondersteuning".
Wat vind jij?
Ga je uit van use cases en behoeften uit de huidige praktijk, of denk je vanuit de techniek? Als je alleen uitgaat van het huidige proces, maak je misschien onvoldoende gebruik van de kansen die de technologie biedt. Maar het is wel een uitdaging om de kennis van techniek binnen de sector op het juiste niveau te krijgen.
Ik ben benieuwd!
Lees het hele artikel op de website van IZO
Richard Mooren: "Als ik de IZO-partijen hoor, zit de meeste winst in het denken vanuit de praktijk van de zorg en ondersteuning".
Wat vind jij?
Ga je uit van use cases en behoeften uit de huidige praktijk, of denk je vanuit de techniek? Als je alleen uitgaat van het huidige proces, maak je misschien onvoldoende gebruik van de kansen die de technologie biedt. Maar het is wel een uitdaging om de kennis van techniek binnen de sector op het juiste niveau te krijgen.
Ik ben benieuwd!