• Beste gast, wij willen dit platform constant verbeteren maar hebben daarbij jouw hulp nodig!
    Wil je een paar minuten van je tijd spenderen aan deze korte enquรชte?

Kalender EHDS Informatie sessies

Marloes Scholing

Administrator
Moderator
Ambassadeur
Organisatie
Nictiz
๐Ÿ“… ๐ƒ๐ซ๐š๐š๐  ๐›๐ข๐ฃ ๐š๐š๐ง ๐๐ž ๐ข๐ง๐Ÿ๐จ๐ซ๐ฆ๐š๐ญ๐ข๐ž๐ฌ๐ž๐ฌ๐ฌ๐ข๐ž๐ฌ ๐ฏ๐š๐ง ๐„๐‡๐ƒ๐’

Het Xt-EHR-project richt zich op het maken van de functionele en technische specificaties voor ICT-systemen binnen de zorg die nodig zijn om de EHDS mogelijk te maken. Dit jaar vinden er consultatiesessies plaats over diverse domeinen waarmee jij kan bijdragen aan de implementatie.

๐Ÿ•’ ๐–๐š๐ญ ๐ค๐ฎ๐ง ๐ฃ๐ž ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฐ๐š๐œ๐ก๐ญ๐ž๐ง?

De informatiesessies vinden online plaats op de woensdagen van 15.00 tot 16.30 uur.

Zie hieronder de kalender met een duidelijk overzicht van de verschillende sessies ๐Ÿ‘‡

๐Ÿ“จ ๐€๐š๐ง๐ฆ๐ž๐ฅ๐๐ž๐ง

Jezelf aanmelden voor de consultatie kan via: Aanmelden informatie sessie EHDS

Samen zorgen we ervoor dat de EHDS-richtlijnen รฉcht aansluiten bij de behoeften van zorgprofessionals, cliรซnten en ICT-leveranciers. En dat Nederland goed vertegenwoordigd is bij de Europese besluitvorming over toekomstbestendige, veilige en efficiรซnte digitale gegevensuitwisseling in de zorg.

#EHDS #XtEHR #digitaleuitwisseling

1737646859695.png

Laatst bewerkt:
Hallo Marloes,
In het LinkedIn bericht hierover staat: 'Houd er rekening mee dat deelname enige basiskennis in digitale informatievoorziening vereist.' Maar welke inbreng verwachten jullie precies en van wie? Bijvoorbeeld een vertegenwoordiging vanuit een koepelorganisatie, medewerkers vanuit een zorgpraktijk of -instelling, een XIS-leverancier? Kan je hier wat meer over zeggen?

Hi @Martin Rozeboom ,

Goede vraag!

De informatiesessies die elke woensdag plaatsvinden, zijn gericht op het delen van informatie en het bespreken van themaโ€™s over de verschillende Europese vereisten vanuit de EHDS. Per categorie, zoals Patient Summary en Medical Test Results worden functionele specificaties en technische specificaties uitgewerkt. Deze worden tijdens de sessies uitgelegd waarbij ook ruimte is voor vragen en om jullie inbreng te bespreken. Hierin is een algemene basiskennis over de EHDS een pre. Ook als iemand zich vanuit zijn rol bezighoudt met een specifiek thema van een informatiesessie, wordt aangeraden om aan te sluiten en mee te denken over de mogelijke impact op de Nederlandse situatie. Verder is geen specifieke voorkennis nodig.

Hoop dat het zodoende wat meer duidelijk is!

Dag Marloes,
Wanneer versturen jullie de linkjes naar de sessies? Ik heb mij aangemeld voor alle thema's, maar had geen link ontvangen voor de eP/eD sessie gisteren. Zou heel fijn zijn als de linkjes bijv. uiterlijk op maandag verstuurd worden, dan is er dinsdag (indien nodig) nog tijd om eventuele omissies recht te zetten. En waar kun je daarvoor dan terecht?
Alvast dank!

Dag Marloes,
Wanneer versturen jullie de linkjes naar de sessies? Ik heb mij aangemeld voor alle thema's, maar had geen link ontvangen voor de eP/eD sessie gisteren. Zou heel fijn zijn als de linkjes bijv. uiterlijk op maandag verstuurd worden, dan is er dinsdag (indien nodig) nog tijd om eventuele omissies recht te zetten. En waar kun je daarvoor dan terecht?
Alvast dank!
Hey Maayke,

Ik had vernomen dat bij jouw aanmelding iets verkeerd ging en dat je vandaar nog op het laatste moment een link toegestuurd kreeg. Hopelijk heb je de sessie alsnog kunnen bijwonen? :) We hanteren momenteel de regel dat de linkjes een week van tevoren verstuurd zullen worden en dat we jullie vragen om tot die tijd de activiteit in de agenda te blokkeren. Bij sommige deelnemers die zich last minute nog registreren, proberen we alsnog om de linkjes op tijd te versturen.

Groet,
Marloes

Terug
Bovenaan