• Beste gast, wij willen dit platform constant verbeteren maar hebben daarbij jouw hulp nodig!
    Wil je een paar minuten van je tijd spenderen aan deze korte enquête?

Leesbaarheid audit module

Jan Peeters (LUMC)

Well-known member
Organisatie
Leids Universitair Medisch Centrum
Ik heb vorige week met de information security officer naar de Audit module van Philiips gekeken. Hierin wordt heel veel informatie getoond, maar het kost nogal wat moeite om duidelijk te krijgen wie wat heeft gedaan. Ervaren jullie dit ook zo?
Ik heb hiervoor bij Philips een verzoek ingediend om dit leesbaarder te maken:

  • Maak duidelijk wie de patiënt heeft bekeken -> Maak een aparte kolom van instelling en persoon binnen die instelling (nu toont dit rommelig)
  • Maak duidelijk welke informatie is bekeken -> Toon tabblad en een duidelijke referentie naar het bekeken beeld, verslag, consent etc..
  • Maak duidelijk welke bron/bestemming -> Nu staan hier voor ons soms nummers en letters, wat moet ik hiermee?
  • Maak duidelijk welke handeling is uitgevoerd -> Vertaal de gebeurtenis, als voorbeeld 'PIX query' zegt ons niet zoveel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb sinds de in werking treden van AVG aan Philips gevraagd om een querie voor een audit log te maken, namelijk voor de patient met als scope wie heeft mijn gegevens geraadpleegd? Tot op heden zonder resultaat.
 
Ik krijg door dit soort dingen, die zo enorm herkenbaar zijn voor velen / allen, een steeds sterkere neiging om er eens overzicht van te maken en te stemmen. De verzoeken met meeste stemmen zou je dan toch als gezamenlijke klantengroep moeten kunnen afdwingen bijna bij de leverancier...

Oh wacht, daar hebben hadden we een usergroup voor....
 
Ik denk dat het goed is om op de openstaande punten op één lijn te komen en dan met een aantal ziekenhuizen een overleg met Philips te plannen. Dan kunnen we daarin ons gezamenlijk standpunt met Philips bespreken. Zullen we dit op de agenda van komend Citrien overleg zetten?
 
Terug
Bovenaan