• Beste gast, wij willen dit platform constant verbeteren maar hebben daarbij jouw hulp nodig!
    Wil je een paar minuten van je tijd spenderen aan deze korte enquête?

Medicine Mania - serious game medicatieoverdracht

Theone Joostensz

Well-known member
Organisatie
Een (landelijk) programma
Iedere zorgverlener zal het probleem herkennen: een compleet en actueel medicatie-overzicht van een patiënt maken kost tijd. Bellen, faxen, met de patiënt praten…. Het duurt even voordat je zeker weet dat je een goed beeld hebt van het werkelijke medicijngebruik.

Maar het kan anders dankzij de informatiestandaard Medicatieproces. Hoe dat precies werkt? Dit kan je ervaren door Medicine Mania te spelen. In dit online spel moet je zo snel mogelijk een kloppend medicatieoverzicht maken. Mét, en zónder de informatiestandaard Medicatieproces. Zodat je zelf het verschil ervaart.

Klik op deze link om naar het spel te gaan. Let op: je kan deze online game alleen spelen met Google Chrome. Het spel is erg geschikt om te spelen tijdens bijvoorbeeld een bijeenkomst of een workshop.

Beste Theone, het spel medicinemania.nl werkt niet, ook niet op Google Chrome. Ik krijg de melding 'niet beveiligd'en 'Apache is functioning normally'. Heb je suggesties om het toch te kunnen spelen?
Dank voor je reactie, groet van Patricia

Hoi Patricia, dankjewel voor je reactie! Ik ga even op zoek naar iemand die misschien een antwoord weet. Wordt vervolgd!

Dag Theone, medio 2024 heb ik contact gehad met Marja Verwoerd (programma Medicatieoverdracht) over het mogelijk nieuw leven inblazen van Medicine Mania. Ik zal eens nagaan of daar inmiddels een beslissing over is genomen.

Dag Theone, medio 2024 heb ik contact gehad met Marja Verwoerd (programma Medicatieoverdracht) over het mogelijk nieuw leven inblazen van Medicine Mania. Ik zal eens nagaan of daar inmiddels een beslissing over is genomen.
Hey @Maayke Klinkenberg ,

Ondertussen heb ik Marja gesproken. De online game Medicine Mania is op het moment niet meer beschikbaar. Er wordt wel op dit moment gekeken of er nieuw leven in kan worden geblazen. Tevens kijken ze of ze de papieren versie ook weer zullen aanbieden.

Groet,
Marloes

Terug
Bovenaan