• Beste gast, wij willen dit platform constant verbeteren maar hebben daarbij jouw hulp nodig!
    Wil je een paar minuten van je tijd spenderen aan deze korte enquête?

Nieuwe visualisatie brengt informatiestromen van en naar zorgaanbieders in de langdurige zorg in kaart

Het zorglandschap is complex. Gegevens stromen continu van zorgaanbieders naar cliënten, financiers, en toezichthouders – en weer terug. Het resultaat? Een wirwar van gegevensuitwisselingen, die soms onnodig ingewikkeld of zelfs inefficiënt kan zijn. In opdracht van IZO zijn de informatiestromen in de langdurige zorg nu in kaart gebracht door Celine Nagtegaal, Richard Bussink, Marlies Grijsbach en Rudolf Winkel van Capgemini Invent.

1737634613159.png

Lees het hele artikel hier

Bekijk de IZO-schatkist met daarin de visualisatie én andere juweeltjes

Waar kan jij de visualisatie voor gebruiken?

Het zorglandschap is complex. Gegevens stromen continu van zorgaanbieders naar cliënten, financiers, en toezichthouders – en weer terug. Het resultaat? Een wirwar van gegevensuitwisselingen, die soms onnodig ingewikkeld of zelfs inefficiënt kan zijn. In opdracht van IZO zijn de informatiestromen in de langdurige zorg nu in kaart gebracht door Celine Nagtegaal, Richard Bussink, Marlies Grijsbach en Rudolf Winkel van Capgemini Invent.

Bekijk bijlage 711

Lees het hele artikel hier

Bekijk de IZO-schatkist met daarin de visualisatie én andere juweeltjes

Waar kan jij de visualisatie voor gebruiken?
Wauw, ontzettend waardevol dit overzicht met alle gegevensstromen. Zal dit zeker meenemen in mijn huidige project! Dank voor delen

Wat leuk om te horen Marloes! Voor mijn nieuwsgierigheid, wat voor project is dat? Dan krijgen we een beeld waar de visualisatie (nog meer) voor gebruik wordt.

Hi @Isa van Barneveld

In het kort: Vanuit ons project (Nictiz) kijken we naar mogelijkheden om de informatiestandaard eOverdracht meer te laten aansluiten op de VG sector. Ik als adviseur vind het dus ontzettend waardevol om in te zien welke actoren in de gehandicaptenzorg sector betrokken zijn bij gegevensuitwisselingen en hoe zij met elkaar verbonden zijn. Deze inzichten kunnen we gebruiken voor nieuwe usecases binnen de langdurige zorg. Jullie visualisatie helpt hier zeker bij! :)

Terug
Bovenaan