• Beste gast, wij willen dit platform constant verbeteren maar hebben daarbij jouw hulp nodig!
    Wil je een paar minuten van je tijd spenderen aan deze korte enquête?

Pakket van Eisen tooling regionaal MDO

Heleen Hoogvliet

Active member
Organisatie
Leids Universitair Medisch Centrum
We zijn in onze regio een Pakket van Eisen (PvE) aan het opstellen om de verschillende softwareoplossingen voor regionale MDO's (zoals Vitaly, Amaron en Roche) op te gaan beoordelen. Om onnodig werk te voorkomen hierbij de vraag of andere regio's een dergelijk PvE gemaakt hebben.
 
Wij hebben idd een PvE beschikbaar gebaseerd op een doc van Utrecht, ik zal hem je zsm mailen en kijken of we hem hier ook publiek kunnen delen (tot die tijd is hij ook voor anderen op te vragen bij mij)
 
Laatst bewerkt:
@Maarten is het mogelijk dat wij ook een kopie van jullie PvE kunnen ontvangen?
Alvast bedankt!
Groeten Kim
@kimmeulenberg met excuses voor de late reactie, hierbij de equirements zoals we die opgesteld hebben. Momenteel vindt er nog verdere aanscherping plaatst om het breed gedragen te krijgen in de regio.
 

Bijlagen

  • 20220406 Requirements MDO platform Extern.xlsx
    21,6 KB · Weergaven: 32
Oplossing
We zijn in onze regio een Pakket van Eisen (PvE) aan het opstellen om de verschillende softwareoplossingen voor regionale MDO's (zoals Vitaly, Amaron en Roche) op te gaan beoordelen. Om onnodig werk te voorkomen hierbij de vraag of andere regio's een dergelijk PvE gemaakt hebben.
Het lijkt me ook bijzonder interessant om de uiteindelijke vergelijkingen te zien!
 
Inmiddels hebben ook wij ons PvE opgesteld, alhoewel we het nu nog een inventarisatie van functionele wensen noemen. Bij het opstellen hiervan hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de al aanwezige informatie uit de andere regio's.
 

Bijlagen

  • Inventarisatie functionele wensen MDO-portaal Regio West.pptx
    121,7 KB · Weergaven: 19
Inmiddels hebben ook wij ons PvE opgesteld, alhoewel we het nu nog een inventarisatie van functionele wensen noemen. Bij het opstellen hiervan hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de al aanwezige informatie uit de andere regio's.
Mooi document en beter geschikt als "praatpapier" dan de excel!
 
In Noord Nederland wordt op dit moment een update van het PvE opgesteld. Achtergrond is dat er in de regio vastgesteld moet worden wat nu het meest geschikte platform voor opschaling is. De pilot met Amaron was succesvol, maar er is ook nog een aantal regionale initiatieven en uiteraard het pakket van Parsek/OpenLine. In opdracht van de regionale stuurgroep XDS-NN wordt nu door GERRIT een vergelijking van de beschikbare opties gemaakt met als doel als regio een keuze te kunnen maken óf er regio breed opgeschaald (financiële en technische haalbaarheid) wordt en zo ja voor welk platform dan gekozen moet worden. Lijkt me goed deze ontwikkelingen hier ook te delen. Ik zal zsm ook aan apart topic starten over de ervaringen en specs van onze Amaron pilot.

Aangezien dit PvE topic iig al meer dan 1000x geraadpleegd is concludeer ik dat het topic leeft en zou het mooi zijn als we hier meer kennis en ervaring over uit kunnen wisselen. Laat dus een reactie achter of begin een nieuw topic over je vragen en/of ervaringen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan